חולצות

סוף סוף היינו שם! הגעתנו לאיסלה דל קוקו דרך מפרץ צ'טהאם סימנה את סוף המסע שלנו בן 36 שעות מפונטארנס, קוסטה ריקה על סיפון ספינת הצלילה Aggressor I. הציפייה שלנו למה שחיכה פינתה את מקומה להתרגשות, אבל לא היה טקס עגינה מקובל. במקום זאת, הספינה שלנו צוידה בשני פנגות (על שם דגי הפנגה שנתפסו מסירות קטנות בדרום מזרח אסיה) כדי להסיע אותנו לחוף. ל-Chatham Bay אין מתקני רציף, אז כל הנחיתות "רטובות" - אתה פשוט קופץ מהפנגה למים ומשכשך לחוף.

Chatham Bay מאפשר הליכה מתגמלת לאחת מנקודות התצפית המרהיבות ביותר על האי, אשר התמזלנו ליהנות ממנה. טיילנו במעלה הגבעה מאחורי תחנת פארק נטושה לתצפית, עם ספסלים ומתקן חדש נטוש שנאמר כמתנה מארצות הברית. הנוף מהנוף הזה כל כך מדהים ביופיו ומהפנט, שאיבדנו את תחושת הזמן בישיבה שם.

צעדנו הלאה לראש הגבעה כדי לצפות במערכת המכ"ם. זה כרוך בטיפוס על רכס המפריד בין Chatham Bay לבין Wafer Bay, שהוא שפת אחת משתי לוע הר הגעש העתיקים. אתה יכול להסתכל למטה אל הקלדרה, שהיא כעת מקור המים מייצור ההידרו-אלקטריק לרדאר. לאחר מכן חזרנו למטה, וגילינו שהשבילים, שסובלים מתחזוקה מוזנחת במהלך המגיפה, הרבה יותר קשה ללכת למטה מאשר למעלה.

מפרץ וואפר

Wafer Bay, הקטן מבין שני הנמלים המבטחים של האי קוקוס, מאכלסת את תחנת הפארק הלאומי הפעילה כיום. יש עוד תחנה קטנה לייצור הידרו, ואת מטה הפארק ומתקני מגורים לצוות ולמתנדבים. בדרך כלל האי תפוס על ידי כ-30 אנשים, שילוב של שומרי פארק, מתנדבים, הצלב האדום, כבאים, ואפילו משטרה ארצית כדי להתמודד עם תאונות ופעילויות לא חוקיות (דיג וסמים). במצב מגיפה, רק צוות שלד של שבעה הוצב שם כשביקרנו.

גשר "אל קופי", על שם העצים שמסביב, הוא גשר התיירותי של מפרץ וופר. הוא חוצה את ריו ג'ניו, מקור המים המתוקים והחשמל לתחנת פארק וופר ביי. הגשר הורכב ונבנה בשנת 2006 מחמישה טונות של חוטי דיג ומצופים שנתפסו מציידים שנכנסו למים מחוץ לאי.

האמן פרנסיסקו "פאנצ'ו" קסדה, מסן ויטו, יחד עם מתנדבים, בנו את הגשר כדי למחות על האיום המתמיד של דיג בלתי חוקי בפארק. הוא מעוצב על פי דגם גשר שער הזהב, אך תוכנן כך שעם חלוף הזמן הוא הפך לחלק מהסביבה, מכוסה אט אט בטחב וצמחים אחרים,

גאולוגיה

יצאנו כמה פעמים בפנגות אל האיים הקטנים המקיפים את איסלה דל קוקו.

אחת מהן נקראת Manuelita והיא מפורסמת כמקום צלילה, וגם על הפנים המפחידות שאנשים רואים בצד אחד. לנו זה נראה כמו המסכה בסרטי "צעקה".

כדי לקצר את זמן הנסיעה לאתרי צלילה בפנגאס, הספינה שלנו עברה בין Chatham Bay ל-Wafer Bay. יום אחד מ-Wafer Bay, נסענו לצד הרוחב של קוקוס כדי לבקר בכמה מחשופים קטנים אחרים - הדוס אמיגוס הגדול והקטן. למה השמות שלהם ספאנגליים אני לא יודע. במפות שלפני המאה ה-20 הם נקראים איי וופר.

שני האיים הקטנים הללו היוצאים מהים מורכבים מבזלת עמודית. אם אי פעם ביקרתם במגדל השטן או ב-Giant's Causeway בצפון אירלנד, אלו הם מאפיינים גיאולוגיים דומים: עמודים ארוכים של משושים גיאומטריים ארוזים כמו כוורת דבורים,

הצילום היה קשה כשהים היה קצת סוער בצד הרוח של האי. אבל הנסיעה אל ומשני הדוס אמיגוס העניקה כמה נופים נפלאים של החוף הסלעי ומפלי מים אינסופיים שנשפכו מהאי.

הגשר הורכב ונבנה מחמישה טונות של חוטי דיג ומצופים שנתפסו אצל ציידים.

ממש טיול

יש לאשר את כל הפעילויות באי. קיבלנו אישור לעשות טיול רגלי, עם שני שבילים פתוחים בפנינו. בשני המקרים, עשינו כמה טיולים וטיפוס אינטנסיביים. אזורים רבים ניתן לעלות רק בעזרת חבלים המחוברים לגבעה או לעצים.

השביל בין Wafer Bay ל-Chatham Bay הוא רק כחמישה קילומטרים בסך הכל. הוא מגיע מגובה פני הים כמעט ישר עד למגדל המכ"ם בגובה 300 מטר, ואז חזרה לתצפית על צ'טהאם וחוזרת למפרץ.

השביל השני בו טיילנו ארוך בהרבה, שישה קילומטרים לכל כיוון עד ל-Cerro Yglesias בגובה 600 מטר. החל מ-Wafer Bay, הצטרפו אלינו שלושה מהצוללנים וחבר צוות. השביל עקב אחר רכס אחר שהיה בקצה לוע הר הגעש העתיק השני והגדול יותר של האי. הוא הוביל דרך שיחי קפה אקראיים באזור שהיה ניסיון למטע קפה לפני מאה שנים, ואז למעלה ולמעלה אל יער העננים בגובה הנמוך ביותר בעולם בגובה 400 מטר בלבד. טיילנו במעלה השביל עטוף הערפל לכיוון פסגת Cerro Yglesias, כשעברנו את השיחים את 50 המטרים האחרונים בערך עד לפסגה בדשא גבוה. זה בגלל שהשביל לא נשמר במהלך המגיפה, ובעצם נעלם.

הגענו לגלות שהגענו ל-Cerro Pelon, במרחק של 90 מטרים מהפסגה הגבוהה ביותר Cerro Yglesias. הכרזנו ניצחון ולאט לאט עבדנו במורד ארבע השעות חזרה לגובה פני הים.

ז'אק קוסטו, כרישים וחוויה אישית ביותר

סלע קוסטו: גילוף הסלע המפורסם הזה במפרץ צ'טהם נעשה על ידי איש השימור הימי האיקוני ז'אק קוסטו וצוות ספינת המחקר שלו Alcyone בשנות ה-1980.

מבצעי הטלוויזיה התיעודיים של קוסטו שצולמו כאן עזרו להפוך את איסלה דל קוקו למכה של הכרישים שהיא היום. בשנותיו האחרונות, החוקר הנערץ הביט לאחור וכינה אותו, "האי היפה ביותר בעולם".

אני לא יכול לא להסכים.

ז'אק קוסטו היה גיבור ילדותי ואליל. צפיתי בכל ספיישל בטלוויזיה ורציתי ללכת בעקבותיו. לאחר לימודי תוכנית דו-תואר במדעי הים באוניברסיטה, למדתי לצלול ב-1975 וערכתי מחקר באוניברסיטת דיוק 120 רגל מתחת למים, 30 מייל מחופי צפון קרוליינה, ידעתי שאני עומד להיות הקוסטו הבא.

אבל החיים והמחשבים שינו את כל זה.

אז הטיול הזה לאי קוקוס בספטמבר 2020 היה רגע אישי עבורי. עשרות שנים אחרי שניהלתי על ידי הפיתיון והכסף של תעשיית המחשבים והשארתי את אהבתי הראשונה מאחור, ויותר מ-20 שנה מאז שלבשתי בפעם האחרונה ציוד צלילה, חזרתי לים.

OMG, שכחתי כמה אהבתי את זה.

וכן, כן היו כרישים.

ציפורים ובעלי חיים אנדמיים, נופים מרהיבים וייחודיים, אי המטמון והעולם האבוד ... משייטים בים הפתוח ומתרחקים מהעולם מלא המגיפות. היו הרבה סיבות לתכנן בריחה לאיסלה דל קוקו, עם כריש או שניים כאטרקציה נוספת.

טיול נוסף מתוכנן בדצמבר.

קרא עוד על ההרפתקה שלנו באי קוקוס על ידי לחיצה כאן.