חולצות
סרפיקי-חיות בר-תנין-תיירות אקולוגית בקוסטה-ריקה

טיול דרך לסרפיקי: הצד השני של ההר

סרפיקי הוא חלום של תיירות אקולוגית - מרחב עצום של יער גשם טרופי שופע חיות, מפוצץ בצמחייה ונחסם באדיבות רחוק מאתרי הנופש והמוני התיירים המצויים באזורים רבים בקוסטה ריקה. הוא ידוע בזכות היערות הבלתי פגומים, נהרות הבר והסביבה הידידותית לסביבה.

ממוקם צפונית מזרחית לעמק המרכזי, קנטון סראפיקווי אינו מוכר כמו גוונאקאסטה, ארנל, מונטוורדה, מנואל אנטוניו או אפילו חצי האי אוסה, למעט מקורות מים לבנים וחוקרי ג'ונגל רציניים. הוא הפך בשנים האחרונות לפופולרי יותר, במיוחד כיום טיול או יעד סוף שבוע לאנשים בעמק המרכזי.

Sarapiquí: יש הרבה
לראות ולעשות בזה
החלק הצפוני ביותר של המחוז.

כתם ציפורים

שמענו שיש הרבה מה לראות ולעשות בחלק הצפוני ביותר של מחוז הרדיה, אז יצאנו לסיור מעגל גדול שנסע בשני הכבישים לסרפיקי וממנו.

ביציאה מהכבישים הצפופים תמיד של סן חוזה והרדיה, נסענו צפונה דרך העיירות הפתוחות והצפופות פחות על כביש 126, החוצה את הרי הגעש פואס וברבה. בתחתית מפל לה פז נמצא גשר חדש ומכוער למדי, אשר יחד עם הצלקות במורדות ההרים הוא תזכורת לרעידת האדמה הנוראה מ -2009 שהרסה את האזור הזה, והרגה לפחות 34 והותירו כ -64 בני אדם נעדרים.

sarapiqui-נהר-סירה-סיור-תיירות אקולוגית בקוסטה-ריקה

סמוך לראש העלייה עצרנו, וכדאי גם לכם, בבית הקפה Cinchona Colibrí. המבנה הנוכחי נבנה מחדש על מה שנותר לאחר שנהרס ברעידת האדמה. המשפחה שבבעלותה במסעדה הוציאה במשך שנים רבות יונקי יונקים ופירות, והמקום הפך לידועה במעגלי צפרות.

משם התחלנו בירידה הארוכה למישורים של Sarapiquí. הכביש עוקב בערך בגבול בין מחוזות אלחואלה והרדיה ונהר הסראפיקווי, הנוצר בגבהים של פואס ונותן לאזור את שמו. הפונה הלאומי בראוליו קארילו מתנשא מימינו ומכסה כמעט את כל דרום סראפיקווי והר הגעש ברווה.

המשכנו לרדת מההרים במדרון הקריבי ונכנסנו לקטע לה וירגן בסרפיקי, שם נמצאת האטרקציה הגדולה הראשונה של האזור - רפטינג ושייט קיאקים. רפטינג Sarapiquí מציע את המפלים המתונים של Class III והוא אידיאלי למתחילים ולמשפחות. רפטינג Sarapiquí מציע שפע הזדמנויות לצפייה בחיות בר במרחבים הרוגעים בין המפלים המרגשים.

sarapiqui-river-rafting-tour-ecotourism-in-costa-rica

יש כמה אופרטורים לבחירה. אם אתה רוצה להפוך את זה לסוף היום הראשון שלך ב- Sarapiquí, וחוויות לינה נפלאות רבות.

למחרת המשכנו למעלה דרך La Virgen ופנינו לכיוון Puerto Viejo de Sarapiquí (לא להתבלבל עם פוארטו Viejo על חוף דרום הקריביים). בדרך עצרנו באחת האטרקציות היותר מוזרות באזור: פארק הטבע של דייב ודייב. האב והבן גולים בארה"ב שמחזיקים בשמורה הקטנה הזו עבדו בה במשך שנים, שיקמו את היערות וקידמו יערות צמיחה שנייה. יש להם סיפור מעניין וסיור שהוא לא ממש כמו אלה שאתה בדרך כלל מוצא: אתה יושב, אתה מדבר, אתה הולך בשבילים, אתה שותה קפה, ואתה מצלם את חיות הבר של Sarapiquí שהיית מתקשה לראות במקומות אחרים . זוהי דרך מוזרה ונהדרת לבלות בוקר.

Sarapiquí מלא עם
מטעי אננס.

המשכנו צפונה לצ'ילאמאטה, שם מסתיים כביש 140 ומתחיל כביש 4. הוא הפך לאחרונה לצומת חשוב עוד יותר עם הכביש החדש צ'ילאמאט-וולטה קופר. שנים בעיצומה, זה אמור להיות קיצור דרך של משאיות לעבור מלימון למעבר הגבול הצפוני בלוס צ'ילה. הוא גם מספק טיול הרבה יותר מהיר להגיע לסאראפיקווי ממקומות כמו אופאלה ממערב. זה בדיוק נפתח כשהיינו שם, אבל הגשמים הראשונים של העונה הירוקה גרמו לזה להפוך למשהו קרוב יותר לתעלת הספינות הבין יבשתיות של קוסטה ריקה. לפי הדיווחים, בעיות הניקוז תוקנו מאז.

כעת, לכיוון מזרח בכביש 4, הגענו לפוארטו ויחו דה סאראפיקי. החום גרם לנו מהר להבין שאנחנו כבר לא בהרים. למעשה, עד כמה שהוא בפנים הארץ, Puerto Viejo de Sarapiquí נמצא במרחק של כ -40 מטרים בלבד מעל פני הים.

sarapiqui-traffic-פרות-בכביש-תיירות אקולוגית-בקוסטה-ריקה

Puerto Viejo de Sarapiquí היא עיר פונקציונלית, לא כל כך מבריקה או מתויירת, במישורים הצפוניים של קוסטה ריקה. הוא חם, שטוח כמו פנקייק ומלא במטעי אננס עד כמה שהעין יכולה לראות מבט לצפון ולמזרח. נהר הסאראפיקווי ממשיך צפונה ונשפך לריו סן חואן, הגבול בין ניקרגואה לקוסטה ריקה, הנשפך לקריביים. זה הפך את הנמל למרכז לשילוח בננות ואננס מאז התקופה הקולוניאלית.

עיין במאמר המגזין הדיגיטלי, לחץ כאן

תהנה מהסיפור האודיו -ויזואלי - לחץ כאן!

מקאו ירוק נהדר

Puerto Viejo de Sarapiquí ידועה ברפטינג, אך ישנן סיבות אחרות ללכת לשם. המרחב העצום של  יערות הגשם הקריביים כאן מספקים את האטרקציה העיקרית בחלק זה של המדינה: הג'ונגל וכל צמחיו, חרקים, ציפורים ויונקים. אזור זה הוא גם ביתם של המקאו הירוק הגדול שנמצא בסכנת הכחדה, הנמצא בעיקר בחלקו הצפוני של החוף הקריבי. בעוד שמספרם גדל לאט לאט, אובדן בית הגידול, בעיקר לחקלאות, גרם להתאוששותו להצליח הרבה פחות מבן דודו, המקו הארגמן של חוף האוקיינוס ​​השקט. תמציות ירוקות נדירות נצפות בטבע.

ישנן כמה דרכים לחוות את יער הגשם הקריבי. האחת נמצאת בסירה על נהר הסאראפיקווי החלק והרגוע. סידרנו את הסיור שלנו במשך שעתיים במלון שלנו, והטיול סיפק נופים רבים של ציפורי מים, תנינים, דגים, קופים  וחיות בר אחרות.

דרך נוספת לראות את אזור המגוון הביולוגי המדהים הזה היא להגיע לאטרקציה הגדולה והוותיקה ביותר באזור: התחנה הביולוגית לה סלבה. לה סלבה ("הג'ונגל") הוא מרכז מחקר גדול ומתפקד המנוהל על ידי הארגון ללימודים טרופיים. פועל מאז שנות השישים, זהו אחד ממרכז המחקר החשוב והידוע ביותר בעולם בנושא ביולוגיה טרופית. עליך להתקשר מראש ולקבל הזמנות אם אתה באמת רוצה להישאר שם לצד המדענים, או לקחת טיול של יום או חצי יום כדי לראות את הפרפרים, החרקים, הצפרדעים, הציפורים וחיי הצומח. לתיאום סיור, לחץ כאן. כצפרים, התמקדנו בציפורים, אך יש כאן סיורים המעניינים את כולם.

עברו על הסכנה שלכם

המשכנו מזרחה על כביש 4 כשהתעקם דרומה סביב הר הגעש ברווה והתחלנו בחזרה הביתה. כביש 4 מסתיים בכביש 32 הידוע לשמצה, הכביש המהיר בין סן חוזה ללימון. זו כנראה הדרך הכי פחות אהובה עלינו בכל קוסטה ריקה, אז היו זהירים וזכרו את הסרט "מרוץ המוות 2000" בכל פעם שאתם מגיעים לאזור חולף!

Sarapiqui-ecolodge-Wildlife-Tapir-Ecotourism-in-Costa-Rica

החלטנו לעשות עוד מעקף אחד לביקור הרפתקאות יערות הגשם. זוהי חנות חד פעמית לחוויית ג'ונגל: טיולים רגליים, ציפלינג, חשמלית אווירית, טיולי צפרות מודרכים, מסעדה וחנות מתנות ענקית. היינו שם ביום חול בעונת החוץ, אז היה לנו את זה כמעט לעצמנו.

יש הרבה מה לראות שם, אבל מבחינתנו גולת הכותרת הייתה לראות טפיר של אמא ובת. הטפירים קיימים כבר שנים וכבר אינם מפחדים מבני אדם, כך שתוכלו להתקרב אליהם בצורה לא נוחה. ציפינו שטפיר יהיה בגודל של חזיר קטן, לא היפופוטם.

חזרנו למכונית ונסענו מעל ההר, עם כמה מרוצי מוות מפחידים,  וחצינו את הגבול בחזרה לסן חוזה, והשלמו את ההקפה שלנו על סראפיקי. אהבנו את זה. אם אתם מחפשים משהו מחוץ לשביל המכות ומלא בפעילויות ובמחירים סבירים, קחו סוף שבוע ארוך כדי לחקור את חיות הבר של Sarapiquí.