חולצות
לנד-רובר-4x4-ארנל-קוסטה-ריקה-חציית נהרות

אגם ארנל 4 × 4-הדרך לאל קסטיו: אשתי, ברק ואני, הבטחנו את לוחות ההנעה שלנו על מתלה הגג של הלנדרובר מגן 110 שלנו, עזבנו את פלייאס דל קוקו ופנינו לכיוון אגם ארנל דרך הכביש הבין אמריקאי. שעתיים לאחר מכן הגענו לפנייה בקניאס במתקן המאובזר שלנו, להוטים לצאת אל הרמות הקרירות בהרבה. ערכנו את Waze שלנו לטרונאדורה, עיירה קטנה על החוף הדרומי של אגם ארנל, שם קיווינו למצוא גן עדן של אגם ארנל.

עברנו לשפל של 4 × 4 והקלנו
לתוך הזרם המשתולל מול אגם ארנל.

במהלך השנים, שכבנו על הכל, החל מהפסקות גלישה בהוואי ועד אגמים בגובה רב בקולורדו, אבל השתוקקנו ל- SUP באגם הגדול ביותר בקוסטה ריקה, הנמצא מתחת לוולקן ארנל: אגם ארנל. יצאנו מהלנדרובר שלנו, הצצנו בגשר השטוף בכביש לאל קסטילו והבנו שההגעה לשם היא חלק מההרפתקה.

מעבר לנד-רובר-4x4-ארנל-קוסטה-ריקה

אגם ארנל 4 × 4 והדרך לאל קסטיו, היא הרפתקה: עשינו פנייה לא נכונה וסיימנו בהרים שמעל אל צ'יקיטו. מעבר נהר קוסטה ריקה.

הקמנו את השכרת הרכב שלושה שבועות קודם לכן, וכשנחתנו בליבריה הלנד רובר שלנו המתין בחניון. העמסנו את הציוד ויצאנו לחוף, במרחק של 25 דקות בלבד.

התגלגלנו לפלייאס דל קוקו ומצאנו את ההזמנה במהירות בבית הקפה דה פלאיה, מלון בוטיק היפ, בדיוק בזמן לשעה מאושרת. למחרת בבוקר אכלנו ארוחת בוקר ב- Soda Jardín Tropical, מועדף מקומי, ואז יצאנו לחוף הים בשביל לצאת לעלייה מדהימה במפרץ. לאחר כמה ימים בקוקו החלטנו לצאת לאקלים קריר יותר ולהגדיר את ה- GPS שלנו לאגם ארנל, שם תכננו לחנות ולחזור על אגם ארנל בימים הקרובים.

לנד-רובר-4x4-ארנל-קוסטה-ריקה-חצר-אמנות

אגם ארנל 4 × 4: לא היינו הלנדרובר הראשון בכביש הזה, מכיוון שבכביש אל קסטילו יש אומנות חצר משובחת זו.

קוסטה ריקה היא מדינה קטנה יחסית, בערך בגודל של מערב וירג'יניה. למרות שהוא מהווה רק 0.03 אחוזים משטח כדור הארץ, הוא מכיל כמעט 5 אחוזים מהמגוון הביולוגי בעולם - יותר מ -500,000 מינים בסך הכל. השטח המגוון עובר בין יערות, עמקים, הרים, הרי געש, מישורים וביצות, מה שהופך אותו לאחד המקומות הטובים ביותר על פני כדור הארץ לחקר ולהרפתקאות.

אגם ארנל מדורג כאחד ממקומות גלישת הרוח הטובים ביותר בעולם, כך שידענו שזה יהיה מתיחה למצוא מים רגועים לאגם ארנל. לאחר לימוד מפת האגם, ניכר כי החוף הדרומי ליד הר הגעש יכול להציע את המים השלווים ביותר. מה שלא ידענו אז הוא שהכביש לאורך התוואי הדרומי סלעי, לא מסומן היטב ונסגר לעתים קרובות בגלל מעברי נהר בוגדניים.

הגענו לטרונאדורה, עצרנו כדי לקבל את המסבים ואז פנינו מזרחה לכיוון הכפר הקטן אל קסטיו, שם תכננו להקים מחנה. פנייה לא נכונה החזירה אותנו כמה שעות אחורה כשמצאנו את עצמנו אבודים בהרים לכיוון מונטוורדה. חזרנו על עקבותינו מחוות בקר גבוה מעל הכפר ריו צ'יקיטו וביקשנו מהמקומיים לקבל הנחיות. הוא הסביר שהכביש החמיץ בקלות והצביע לכיוון של מה שנראה כמו אתר בנייה. פנינו לכביש והבנו שהגשר נשטף, ומכאן כל הציוד הכבד.  אם רצינו להגיע למחנה שלנו לא הייתה לנו ברירה אלא לחצות את הנהר. עברנו ל -4-נמוך ונרגענו לזרם המשתולל. הגישה שלנו הייתה איטית ויציבה והגענו לצד השני באנחת רווחה.

מעבר לנד-רובר-4x4-ארנל-קוסטה-ריקה

אתה לא יכול 4 × 4 אגם ארנל מבלי לחוות מעברי נהרות קוסטה ריקה

חזרנו למסלול, הלכנו לאורך קו החוף מזרחה ושמרנו על המראה החרוטי המושלם של הר הגעש ארנל. עצרנו לארוחת צהריים במפרץ יפהפה ולקחנו את הנוף עוצר הנשימה. כשנהנינו מהחטיפים הבחנו בכמה קופים מייללים בין העצים הסמוכים ותהינו אם הם יצטרפו אלינו.

מפת 4x4-אגם-ארנל-כביש-לקסטילו

אגם ארנל 4 × 4 - כביש אל קסטילו: מפת אזור כללי

לאחר ארוחת הצהריים המשכנו לכיוון המחנה שלנו, שלדעתנו היה בערך כשעה משם. הופתענו לגלות עוד שני מעברי נהר לאורך המסלול ושמנו לב שהם זורמים בכבדות. למרבה המזל הלנדרובר שלנו היה מצויד היטב עם צמיגי BFG All Terrain T/A K33 בגודל 02 אינץ 'ושנורקל ARB Safari. המעבר האחרון נראה עמוק ומהיר במיוחד ולא הצלחנו לראות בבירור את התחתית. החלטנו שאחד מאיתנו צריך לנסות לשכשך על ידי שימוש במטה מעץ כדי לאמוד את העומק. קו המים היה ממש מתחת לתחתית הדלת של המשאית, אז החלטנו שזה בטוח להמשיך כל עוד נירגע.

המגן טיפל בנהר ללא בעיה והגענו לצד השני בהצלחה. כשהמשכנו לאורך שפת האגם, עברנו בכמה מיערות הגשם היפים והנידחים ביותר בקוסטה ריקה. העצים היו ביתם של חיילים של קופים מייללים ומערך יפה של מיני ציפורים.

הגענו לכפר הזעיר אל קסטיו רגע לפני הערב, פרסנו את אוהל הגג GEO Adventure Gear שלנו והקמנו את המחנה שלנו על שפת האגם. שנינו נהנינו מהחדר שלנו עם נוף להר הגעש והסכמנו שהחיים טובים!

למחרת בבוקר התעוררנו מוקדם לשמים בהירים ומים רגועים, שהיינו בטוחים שזוהי מתנה של אלי הר הגעש. היה צריך להשהות את ארוחת הבוקר, כיוון שסיכמנו שעלינו לעלות על המים בהקדם האפשרי. תוך דקות, לוחות ההנעה שלנו היו מנופחים במלואם וחלומנו התגשם כשחזרנו על פני אגם ארנל דמוי זכוכית, כאשר הר הגעש ארנל מתנשא מעלינו.

מזג האוויר החזיק מעמד במשך רוב שעות הבוקר ושכשכנו על אגם ארנל לשמחת ליבנו. לאחר מכן זללנו בראנץ 'ראוי היטב ולאחר מכן חתכנו על אגם ארנל עוד שעה לפני שהגשם ירד, מה שאילץ אותנו להפסיק זאת. הסתובבנו באוהל הגג שלנו לשארית אחר הצהריים, מפנטזים על טיול ההנאה הבא שלנו ... אולי לגולפו דולסה. סימנו תאריך בלוח השנה ונסענו לתנומה, למרות הקריאות המטרידות של הקופים המייללים.

4x4-ארנל-לנדרובר קמפינג 4x4 ארנל פאדלבורד אגם ארנל

עם ההתקנה שלנו, זה היה קמפינג קל, והאגם ארנל היה שווה את זה!

ההרפתקה שלנו בדרך לאל קסטיו בקוסטה ריקה עלתה על הציפיות שלנו. חקרנו דרכי גב מרוחקות בגודל 4 × 4, חתכנו באגם הגדול ביותר במדינה ויצאנו עם הבנה מעמיקה יותר של מה שהמקומיים מתייחסים אליו כ"פורה וידה " - חיים טהורים.

להלן קישור למידע כללי יותר על אזור אגם ארנל.