חולצות

Iבאוקטובר 2017, סערה ענקית הרסה את רוב החופים בקוסטה ריקה. פלייאס דל קוקו הוצף לגמרי. הרס משמעותי על חוף הים היה נפוץ והאוקיינוס ​​היה חום מאוד. זה קרה ביום שישי, ורק יומיים לאחר מכן, היינו בין הראשונים שיצאו לדרך בעקבות גלישה הנקודה של אולי להיות היעד הנבחר שלנו.

ההכנות שלנו החלו בשבת אחר הצהריים, כשחברתי, אלן קמפוס, ואני עזרנו במאמצי התאוששות סירות במפרץ טמרינדו. למרות כמה שהכל נראה רע בגלל נזקי סערה, האוקיינוס ​​כבר נרגע והמצב בהחלט היה בסדר לארגן את הטיול שלנו באולי'ס פוינט למחרת. רצינו להיות האנשים הראשונים בחוץ ... מבלי להבין שבסופו של דבר נהיה האנשים היחידים שם. במובנים רבים יותר מזה, זה יהיה יום פלאים שלא פסק!

הנה היינו, בני האדם היחידים בים
עם לווייתן ענק ששוחה לידנו וילדו קופץ לצידו.

יוצא דופן מההתחלה

ההעדפה שלי בתכנון כל שייט בסירה היא לנסות יציאה לילית, למרות שהשיט בלילה מסוכן. אז יצאנו בשעה 3 לפנות בוקר מפלאיה פלמינגו על הסירה הצהובה שקראתי לה Sucaforte 2.

ההתחלה שלפני עלות השחר של הטיול שלנו הייתה מטורפת מעבר לכל מה שיכולנו לדמיין. האוקיינוס ​​היה מלא בפלנקטון. המשמעות הייתה שכל עוד הסירה שלנו שטה, היה לנו אור מסביבנו מהפלנקטון הזורח במים. כולנו נרטב כך שגם העור שלנו היה מבריק עם פלנקטון. זה גרם לנו לצחוק הרבה, אך יחד עם זאת רעדנו מהקור… היה כל כך קר!

מה שנתקלנו בו אחר כך היה יוצא דופן לא פחות. עם הזריחה, בסביבות השעה 5 בבוקר כבר הגענו ממש ליד סלע המכשפה. כשהבהירו השמים, ראינו שהסלע התפרק וחתיכה אחת גדולה נופלת לאוקיינוס. בדיוק גלשתי לשם יומיים קודם וכל נתח הרוק היה שלם. עכשיו, לראות אותו נסדק ומתפורר היה מדהים וכמעט מפחיד. הרגשנו קצת מפוחדים ופגיעים כשאנחנו יושבים בסירה לידו בלי אף אחד אחר שם. לא שהיינו צריכים הוכחות חדות יותר לפראות האחרונה של הסערה, אבל החוף היה זרוע בולי עץ והמים עטופים ברשת דיג נטושה.

האם יהיו גלים?

הפתעות נוספות ציפו. מוקדם לתוך שייט הסירה שלנו, חולפים על פני פיקו פקניו לחוף, ראינו גלים מתוחים וכבדים במקצת. זה גרם לנו להיות קצת עצבניים, אבל המשכנו.  כשהגענו לסלע המכשפה לא ראינו שום גלים, וזה היה מתסכל. לכל מי שמתכנן לגלוש לא לראות גלים, זה מאכזב להפליא. ובכל זאת, המשכנו לנקודת Ollie's ולבסוף ראינו גלים בדרך שגלשנו בהם. הם היו גלים ממש נחמדים, אבל רק גלים מקומיים, אז אנחנו לא צריכים לקרוא בשמם.

כשהגענו לנקודה של אולי ראינו לוויתן ענק ... לא רק גדול, אלא ענק! לא רק זה, אלא שהתינוק של הלוויתן קפץ ממש לידנו עוד כשהיינו בסירה. כשאני אומר "לידינו", זה אומר רק כחמישה מטרים משם. התחלנו להירטב, שלא לדבר על קצת עצבנות. הנה היינו, בני האדם היחידים בחוף הים עם לווייתן ענק ששוחה לידנו וילדו קופץ לצידו. הלווייתן הזוטר עשה לפחות 10 קפיצות מרגע שנכנסנו לגישת הפתיחה לנקודה של אולי וכשהגענו למפרץ.

בילוי הזמן עם הלווייתנים התברר כגולת הכותרת הנפלאה בשרשרת של התרחשות בלתי צפויה. לאחר שהמשכנו לצפות בהם במשך 30 או 40 דקות בעודנו בצד השני של Ollie's Point, החלטנו לטייל על החוף או פשוט להסתובב. לא היו גלים לגלוש ... או כך חשבנו אז. אבל להפליא, כשהתחלנו להתקרב להפסקה הבנו שיש גלים. כמה טיפשי שפשוט לא שמנו לב לפני שהסיחו את דעתנו לגמרי מהלווייתנים שהציגו עבורנו מופע כה נהדר.

שוברים שמאלה ... ברצינות

כמובן, כשגילינו את הגלים שכחנו את הלווייתנים. כשאין שם אף אחד אחר כל הזמן, הבקיענו באותו יום אצל אולי עם גלי בגובה 6 עד 8 רגל. ולראשונה בחיינו חווינו את שבירתו השמאלית של אולי. זה בדרך כלל נשבר כמו שצריך וכך ידוע של Ollie. כשחזרנו מהטיול הזה, אף אחד לא האמין לנו כשאמרנו שאולי פורצת שמאלה, אז כעבור כמה ימים נאלצנו לקחת כמה חברים לשם כדי להוכיח שאנו אומרים את האמת.

הרשה לי להסביר מדוע בחרנו באותו יום לגלוש באוליס פוינט. כמעט כולם בודקים את האינטרנט בעת תכנון טיול גלישה. אנחנו לא עושים את זה. איננו נשלטים על ידי תחזיות ומגזינים. עם זאת, אנו מתכננים את הטיולים בקפידה מבחינת הידיעה למה לצפות. השיטה שלנו היא לצפות באוקיינוס ​​ולהקשיב לכל האנשים המגיעים לעיר עם תחזיות לגבי הגלים. ובכל זאת, אנו מבשלים מתכון משלנו ויוצאים לדרך.

במקרה זה, לאחר הסערה הקשה, ידענו עד כמה אנשים מזועזעים ברחבי קוסטה ריקה. כל כך הרבה דייגים ואחרים שעובדים עם סירות או גרים ליד החוף נפגעו קשות. בתים היו מתחת למים וכמה סירות אבדו כליל. לקחנו את כל זה בחשבון במהלך טיול הגלישה הזה. ואז, כרגיל, יצרנו הרפתקה משלנו ויצאנו לבדוק מה קורה. למעשה מצאנו סירה באותו יום ... מה שמוביל אותי לעוד אירוע אחד שהפך את הרפתקת הגלישה הזו למדהימה עד הסוף.

בצהריים באולי'ס פוינט מצאנו אותנו כבר עייפים מהגלישה בנקודה הזו שהייתה לנו לעצמנו. אחרי הכל, היום שלנו התחיל בשעה 3 בבוקר אז היינו מוכנים לחזור הביתה. כשחזרנו לפלמינגו בשעה 3:30, נתקלנו במשפחה שנאבקת להוציא סירה מהמים. זכור, זה היה היום הלא נכון עבור כל אדם ללא ניסיון להיות ליד האוקיינוס. אבל האנשים האלה ניסו לאחזר את הסירה שלהם, רק כדי שהיא תתפרק על הרמפה מהמים. זו הייתה אותה רמפה שחיכינו לה כדי לקבל את הסירה שלנו בחינם. אז עזרנו להם לשחזר את הסירה שלהם באמצעות כל הכלים החיוניים הקיימים: שקעים הידראוליים, כמה בולי עץ גדולים ושרשראות. כשהצלחנו השעה הייתה שבע בערב, אז מיותר לציין שלא הגענו הביתה עד 7:8. היינו עייפים מאוד, אבל שמחים מאוד.