חולצות

היעד האחרון שלנו באוסטרליה כחלק מהטיול מסביב לעולם היה הפארק הלאומי קאקאדו. העברנו מהספינה לשדה התעופה שם חיכתה לנו מכונית ונסענו את 300 הקילומטרים פלוס אל קאקאדו, בגודל של יותר מ-20,000 קמ"ר ומפורסם גם ביופיו הטבעי וגם בחשיבותו התרבותית.

למחרת בבוקר התעוררנו מוקדם כדי לחזות בזריחה ב-Nurlangie Rock. הסלע והנוף שמסביבו מתהדרים בתרבות והיסטוריה עשירה להפליא, שראשיתה אלפי ואלפי שנים. טיפוס במעלה מתלול, חזינו בעלות השחר מעל הסלע וביופי העז של ארץ ארנהם.

שניצלנו את הבוקר המוקדמת עדיין, פנינו אל Anbangbang Billabong. הפארק רק נפתח לעונה, והכביש עדיין היה 'סגור' מבחינה טכנית בגלל שיטפונות העונה הרטובה שעדיין שוככים, אז החנינו את הרכב ונכנסנו פנימה, מתעלמים מסימני הסכנה לתנין. הבילבונג היה פינוק נהדר של יופי, יושב ליד הגבעה שזה עתה טיפסנו כדי לראות את הזריחה, ומלא בציפורים. ואז אל הסלע.

רוק Nourlangie ידוע בעיקר בזכות האוסף המדהים שלו של אמנות רוק אבוריג'יני המשתרעת על פני מאות שנים. קירות הסלע שימשו כמקלט וכקנבס במשך אלפי שנים, מסמנים את המקום בו שבטים מקומיים תקשרו זה עם זה ושאבו את סיפוריהם וזיכרונותיהם.

טיילנו את ההליכה של קילומטר וחצי לביקור במקלטים ובתצורות האמנות, תוך הפסקה לוואלבי בדרכנו. האמנות הייתה מדהימה, ובסגנון שונה מאשר בקימברלי. רבות מהתמונות תיארו את אל הברק ואגדות אודותיו.

בסוף השביל, המשכנו לטפס לתצפית Gunwarddehwardde, שם היה נוף מהפנט על פני המתלול רחב הידיים וסלע Nourlangie.

לשעות אחר הצהריים, תכננו לבקר בתצורות אמנות הסלע המפורסמות האחרות באוביר ובמעבר Cahill המפורסם של נהר התנינים. נסענו לכביש לאובייר, גילינו שמעבר הנהר נקרא בלתי עביר. כשגרנו בקוסטה ריקה, שם חישלנו נהרות כל הזמן, פשוט המשכנו לראות אם נוכל לחצות. הנהרות לא היו כל כך גרועים, וחרשנו בהם, והגענו לאובייר.

אוביר היא אחת הגלריות המפורסמות והחשובות ביותר לאמנות רוק בכל אוסטרליה. הוא ידוע בציורי הרנטגן שלו של חיות ואנשים, ובתיאורים של חיות בר מלפני זמן רב, כולל נמר טזמני ונחש הקשת בענן. לאחר מכן פנינו ל-Cahills Crossing שהיה באמת עדיין מתחת למים, אז לא יכולנו לחצות, אז חזרנו דרך תצורות הסלע הרבות שעמדו לאורך הדרך חזרה לקולינדה.

הבוקר האחרון שלנו היה שייט בסירה בזריחה על המים הצהובים. זהו אחד משיאי הטיול בקאקאדו, ושמש הבוקר על הבילבונג הייתה קסומה. ראינו תנינים, וציפורים חדשות רבות נוספו לרשימה שלנו לאוסטרליה. התחנה הבאה שלנו: ניו זילנד.