חולצות

חברי רנדי נלסון ואני החלטנו שנצא לטיול עד אומטפה,  Lהאי הגדול ביותר בניקרגואה. לאחר שדנו באפשרויות התחבורה להגיע לשם, החלטנו על אוטובוס מקומי ומוניות. זה היה מרגש עבורי מכיוון שמעולם לא הייתי באוטובוס בקוסטה ריקה - ולמעשה, לא הייתי באוטובוס מקומי בשום מקום במשך כנראה 45 שנים.

עזבנו את הפואבלו של מטפאלו בערך בשעה 8 בבוקר, בנסיעה ברכב לליבריה כדי לתפוס את האוטובוס. פעם בליבריה, מצאנו שתי תחנות אוטובוס. זה שליד חנות Mayca לא היה זה להסעה לגבול, אבל מקומי ידידותי הדריך אותנו לתחנה אחרת בערך ארבעה רחובות מעל.

קפצתי מהרכב ובדקתי את לוח הזמנים ואת האוטובוסים כדי לוודא שאנחנו באזור הנכון. לאחר שסיכמנו שהיינו, רנדי ואני החנינו את הרכב במלון תמורת תשלום של 7$ ליום. הייתי מציע לעשות זאת מכיוון שהאבטחה הייתה טובה שם. עם זאת, בדיעבד, יכולנו לקחת את האוטובוס כל הדרך ממטפאלו לליבריה תמורת כ-2.50$.

אוטובוס לגבול
עלינו על האוטובוס המקומי שמציג את "לה קרוז ופונטרה" בחזית. כל אחד מאיתנו שילמנו את העמלה של 3.50$ והתיישבנו ונרגענו. אוטובוסים אלו נוסעים בערך כל 45 דקות עד הגבול. בדרך אספנו כמה רוכבים, ובלי תקלות הגענו לגבול תוך כ-75 דקות.

ברגע שהגענו לגבול, חצינו לצד הניקרגואה, שילמנו את כל האגרות הנדרשות. זה היה קל מאוד ואין מה לדאוג.

אחר כך ספדו אותנו מפעילי מוניות שהציעו לנו מחירים רבים ושונים כדי שייקחו אותנו לריבאס ולמעבורת שתיקח אותנו לאי אומטפה. שילמנו לנהג אחד 40 דולר עבור הטיול הזה. גילינו מאוחר יותר שזה מחיר גבוה. עם זאת, זה היה נקי ומהיר.

לאורך הדרך, מה שבאמת בלט לי זה כמה נחמד הכביש המהיר ושאין אשפה על הכביש. חיפשתי את זה אבל פשוטו כמשמעו, לא היה זבל לראות.

הגענו למסוף המעבורות בסן חורחה, ריבאס, שילמנו את התעריף של 1.36 דולר בקורדובס במטבע ניקרגואה. המעבורת הייתה קטנה, הם דחסו על רכבים רבים עם סנטימטרים בלבד מהצדדים. הנסיעה על פני האגם ארכה כשעה. הנופים של הרי הגעש הפכו את זה לנסיעה מהנה מאוד.

עם ההגעה לעיר המרכזית של האי, מויוגלפה, ירדנו וחיפשנו מקום לארוחת צהריים. המקומיים היו מאוד מועילים אבל דיברו מעט מאוד אנגלית. שוב שמתי לב כמה הכל נקי. זה היה מרענן לא לראות אשפה נערמת ופסולת לאורך הכבישים.

מצעד הפסטיבל

הביקור שלנו באומטפה קרה בדיוק במקביל לפסטיבל שנקרא יום מויוגלפה. התברר שזה היה מוזיקה ומצעד שחוגג את העיר והילדים. החגיגות היו בעיצומן כמעט כל הלילה. באופן בולט איגף את האזור נוכחות משטרתית. זה נורמלי למדינה עם אחיזה פוליטית באזרחיה. הבחנתי בכבאית עם לוגו של רוסיה/ניקרגואה.

רנדי ואני מצאנו כמה כסאות בר המשקיפים על מגרשי המצעדים והפייסטה. זה היה אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בכל דבר. כמובן, המשכנו לשתות כמה בירות וארוחת ערב.

המצעד כלל ילדים שצעדו. זה התחיל עם הצעירים יותר והקבוצה הבאה הייתה קצת יותר מבוגרת. היו כל כך הרבה חיוכים ותלבושות חמודות. גולת הכותרת המדהימה ביותר במצעד הגיעה כאשר סוסי הליפיצאנר רקדו לידם. איזה סוסים יפים! ה קבאלרוס להתגאות בסוסים שלהם, לטפח אותם ולקשט אותם כדי להבליט אותם.

דבר מצחיק אחד ששמתי לב אליו מיד: התנועה לא נעצרה למצעד. מכוניות ואוטובוסים עשו דרכם סביב המשתתפים או נגדם. פשוט הייתי חייב לצחוק מזה; זה היה כל כך מוזר לראות תנועה במסלול מצעד.

גם היה לי מאוד ברור שהאנשים היו מאוד שמחים ומחייכים.

חברים מהירים

בהיותי דברנית מטבעי, שוחחתי עם כמה מקומיים והתיידדתי עם זוג אחד, אידה ובעלה, דיוויד. הם סיפקו שיחה נהדרת ותובנות על האי ועל האנשים החיים בניקרגואה. אידה ודיוויד הזמינו את רנדי ואותי לסיור של מקומי באי ברכבם. הזמן פשוט טס ולפני שידענו, השעה הייתה חצות. היינו צריכים להכות במיטה ולנוח לקראת הסיור שלנו למחרת. המלון שלנו היה נוח ומחירו היה רק ​​$12 ללילה לכל חדר.

בבוקר נפגשנו עם החברים החדשים שלנו והתחלנו את הסיור באי. אידה ו דוד סהסבירו לנו את המקומות האהובים עליהם ונתן לנו היסטוריה של אומטפה, הכפרים שלה והמשאבים שהאי מספק. כמובן, עצרנו במקומות האהובים עליהם לארוחת צהריים וכמה טוניאס - הבירה הניקרגואה.

זו הייתה דרך מהנה לבלות את היום בלראות את האי מנקודת מבט של מקומי. אידה סיפקה לנו באדיבות איש קשר למונית לנסיעה חזרה לגבול שתומחר הרבה יותר טוב.

הנסיעה חזרה שלנו מאומטפה הייתה קלה בדיוק כמו להגיע לשם. נהג המונית שאידה סידרה, סנונית, פגש אותנו כשירדנו מהמעבורת. הנסיעה חזרה לגבול הייתה מהירה ועלתה לנו רק 20$. כמובן, היינו צריכים לעצור בחנות הדיוטי פרי כדי לקנות רום פלור דה קניה.

הייתי ממליץ על טיול סוף שבוע לאומטה ולחלקים אחרים של ניקרגואה. זו ארץ יפה ובשום זמן לא הרגשתי לא בטוח.

נסה לקחת את האוטובוס מתישהו, זו חוויה נהדרת. תתפלאו עד כמה זה זול לאוכל, שתייה ולינה. בירות בברים ובמסעדות עולות רק $1, וגם האוכל מאוד זול. אתה יכול לקבל ארוחה טעימה עבור $ 3 עד $ 7.

כדי לארגן שירות מוניות מ/אל גבול ניקרגואה והמעבורת של האי אומטפה, צור קשר סנונית בוואטסאפ: +505-8664-0085. הוא יתייחס אליך כמו שצריך והמחירים סבירים. הודע לו ש-HOWLER שלח אותך כדי לקבל תמחור מצוין.