חולצות
טום עם קאמל בדוחא

החלק הראשון של הטיול שלנו "מסביב לעולם ב-40 ימים" לקח אותנו מביתנו בקוסטה ריקה דרך מיאמי ואז בטיסה של למעלה מ-14 שעות לדוחא, קטאר, והגענו בסביבות שש בערב. העיר עדיין הייתה זוהרת מהאורות והצלילים של המונדיאל שהסתיים לאחרונה, וגם הגילוי שלנו שהגענו אחרי השקיעה במהלך הרמדאן לערבים כמעט כמו שוק חג המולד. במשך 30 השעות הבאות מהבסיס שלנו בסוק וואקיף, אזור השוק המסורתי העתיק של דוחא, חווינו ארץ של ניגודים קיצוניים, ממסורות עתיקות ועד קווי רקיע מודרניים. גמלים ישנו ליד גורדי שחקים, נשים לבושות בורקה קנו בחנויות תכשיטים. למדנו על החיים והחוויה של הרמדאן, אפילו מסורת תותח האיפטאר. ביקרנו במוזיאונים יפים, אכלנו ארוחות צמחוניות מדהימות, הספקנו להפליג בדאו מסורתי וכמעט נעצרנו בזמן צפרות. תיהנו מהחלק הראשון של סדרת הסרטונים "מסביב לעולם ב-40 ימים".

סיפור שער 40 יום

איך לטייל מסביב לעולם

מצלמה גדולה מדי!

נהנינו מהצפרות העירונית השכם בבוקר בפארק אל בידה, הפארק העירוני הגדול ביותר בדוחא, כשמאבטח, מזרח אפריקאי מהמבטא שלו, ניגש אלינו בריצה ואמר: "אתם לא יכולים לעשות את זה, אתם לא יכולים להיות כאן. מצלמה גדולה מדי. אתה חייב לקבל רשות." מסתבר שלקטאר יש חוקי פרטיות נוקשים והצילום מוגבל. הוא אמר לנו ללכת לאיזה בניין ולמלא טופס. אמרתי לו שאני רק מצלם ציפורים, אבל נראה שזה לא משנה. הלכנו למקום שהוא אמר לנו ללכת. זה היה מוקדם אז הבניין היה סגור. משכנו בכתפיים והמשכנו בדרכנו, צפרנו וצילמנו בדרך. כעבור כרבע שעה הגיעו מספר רב של מאבטחים בעגלות גולף ועצרו אותנו. היינו מוקפים בהם, וזה נהיה קצת מפחיד. היה איתם את הטופס שהייתי צריך למלא בשביל אישור לצלם בפארק. אז מילאתי ​​את הטופס, שמתי את הסיבה כמו: צילום ציפורים. נראה היה שזה מספק אותם, והם נסעו. שיעור שנלמד על להסתובב במדינה שמרנית, פרנואידית משהו, נושאת מצלמה ענקית.