חולצות

דיג הוא כמו סקס - גם כשזה רע זה טוב.

וכאשר אתה מטיל קו בעצלתיים בזמן שאתה מרחף בנהר טרופי מדהים בסירת משוטים מתנפחת באורך 12 רגל, זה נהדר.

גיזל ואני יצאנו לצוף של כ -7 קילומטרים במורד נהר טנוריו, בהנחיית חוזה רייס ופביאן זוניגה מ- Tenorio Adventures in Cañas, שותף של Desafio Adventures בארנל.

היום התחיל באיסוף מוקדם בבוקר, בזמן, ברכב שטח ללא רבב על ידי הנהג הידידותי שלנו, אייזיק. אני יכול להתרגל לזה, חשבתי, אחרי כל הנהיגה הקשה שעשיתי בארץ הזאת בג'נקר המאובק שלי (וכל הפעמים שהלכתי לאיבוד).

מסתבר שקל מאוד למצוא את הרפתקאות Tenorio - נוסעים על כביש 1 דרומה מליבריה לקניאס, וזה ממש אחרי הגשר מעל נהר קורוביצ'י. פגשנו את המדריכים שלנו ויצאנו לחדר שלנו על נהר טנוריו.

לטנוריו יש דיג מצוין, אמרו לנו, כי זהו נהר טבעי, ללא אמור. מקורו בין הרי הגעש Tenorio ו- Miravalles ובסופו של דבר מצטרף לנהרות אחרים ונשפך למפרץ ניקויה.

הדגים שנתפסו כאן הכי הרבה, אמר ז'וזה, הם סנוקים, בס קשת, מצ'אקה, אמנון ו שפמנון.

קיבלתי מושב מוגבה מלפנים והגשתי מוט וסליל עם פיתוי רפאלה צבעוני על הקו. ג'יזל, שמעולם לא דגה פרט לזמן שגילתה חצי דג מפרש מחצי האי אוסה, בחרה לשבת על הצד של הסירה, לשעשע את המדריכים שלנו בהבלטות הספרדיות השנונות שלה. חוזה, בן 37 ​​ועושה זאת כבר 18 שנה, לקח את המשוטים, בעוד שפאביאן, בן 30, דיג זבובים בחלק האחורי.

עשיתי דיג בים עמוק בקוסטה ריקה כמה פעמים, אך מעולם לא דיגתי כאן בנהר או באגם. השלכת קו מסירה העלתה הרבה זיכרונות של דיג בס עם סבי כילד בארקנסו. "אתה לא יכול לתפוס דג אם אתה לא מרטיב את הפיתיון שלך," הוא היה אומר כשאחי ואני התחלנו להשתולל והפסקנו לזרוק.

אני גם זוכר שסבא שלי קרא לי "פיתיון סנארל קארל" בגלל היכולת שלי לכאורה בלתי מוגבלת להטיל שיחים או לקשור את הקו שלי בקשרים. אחד האתגרים של דיג בנהר הוא שהדגים בדרך כלל אורבים לאורך הגדות או סביב בולי עץ, כך שעליך להטיל קרוב ככל האפשר לתכונות הדומם ככל הנראה לאכול את הפיתיון שלך.

ובעוד שזרקתי לשיחים כמה פעמים, בדרך כלל התמזל מזלי והצלחתי להשתחרר. רק פעם אחת היינו צריכים לחתור, לחתור, לחתור את הסירה שלנו לחוף כדי לשחרר את הראפלה שלי מעץ אוכלי פיתוי. בסופו של דבר למדתי לזהות מעונן וללחוץ עליו על ידי אחיזה בקו.

קיבלתי את השביתה הראשונה. לא, עשה זאת לשביתה האחרונה. בסדר, זו הייתה השביתה היחידה. התגלגלתי לחטט לאורך זמן (המכונה כאן רובלו). החבר'ה התלהבו, משכו את הסירה לחוף, עזרו לי לפרק אותה, מצאו מצלמה וצילמו את הגביע המיני שלי ואותי.

בדרך כלל הם תופסים ומשחררים, אך לא אם הדג נפצע אנושות. המסכן הזה היה מכור דרך העין.

"זה נשאר איתנו," אמר ז'וזה. "אם נזרוק אותו לאחור, הדגים האחרים פשוט יאכלו אותו." הוא ביקש מפביאן למצוא שקית שתמנע מהקוצים של הדג מנקב את הרפסודה שלנו. "אתה יודע לשחות, נכון?" הוא אמר לגויסל. (היא לא.)

זה היה התפיסה היחידה שלנו כל היום. אבל זה לא משנה - המצוף היה כיף, הנוף יפהפה וראינו הרבה חיות בר, כולל כמה תנינים וקופים ועשרות ציפורים אקזוטיות. חלפנו על פני קבוצה במצוף ספארי שבו המדריך הוציא בעדינות נחש גפן ירוק ויפה מאיבר.

שאלתי את ז'וזה מה הדבר הכי מוזר שהוא ראה כאן והוא אמר, "ראיתי לוטר נהר אוכל איגואנה שאורכה כמטר וחצי."

"הדבר המוזר השני שראיתי הוא תנין שצוד קוף," אמר. "הקוף היה על ענף, והתנין קפץ ותפס אותו. הוא הביא אותו לחוף, והיו שניים - אחד היה בראשו ואחד בזנבו - שני תנינים נלחמים על קוף מיילל ".

שאלתי את חוזה אם הם אי פעם הפכו את הסירה.

"זה נדיר, אבל כן, היו מקרים שבהם אתה מפריע ואתה מכה ביומן או משהו והופך," אמר. "זה שטוח כאן, אז אתה פשוט הופך את הסירה לאחור ומחזיר את כולם לתוכה."

עצרנו על חוף קטן לאכול אננס וענבים, ולימדתי את גיזל כיצד להשתמש במוט ובסליל. היא הייתה טבעית, השתלטה על זה מיד ולחצה על הפיתוי החוצה אל המים.

"אני באמת רוצה לשים ענב על הפיתה", אמרה. אז חבטתי חצי ענב על אחד מסרטי הטרבל. אבל על הטיל הראשון שלה ענב התעופף מעבר לנהר ונחת על הגדה השנייה. צחקנו טוב.

נהנינו משאר הציפה, שמרנו על הפיתיון שלנו רטוב, אבל ההחמצה הגדולה ביותר הייתה כשג'יזל השתלשל בקרס עם אננס על עורפו של פאביאן. "אנחנו כמעט בבית, וכמעט תפסת את הדג הגדול מכולם," אמר.

ארוחת צהריים גדולה חיכתה לנו במטה Tenorio Adventures - קאסדו עם אורז, שעועית, דלעת, צמח מתקתק, סלט ומבחר בקר, עוף או (כמובן) דגים. זה לווה בכד של תה קר ובראשו קערת גלידה. והיה אייזיק שמחכה להסיע אותנו הביתה ברכב השטח הממוזג שלו.

זו הייתה הרפתקה מצוינת ביותר, גם אם לא תפסנו הרבה דגים. זכור: דיג הוא כמו סקס ...

וגם: היום הגרוע ביותר בדיג מנצח את היום הטוב ביותר בעבודה.